Ministerstwo Spraw ZagranicznychMinisterstwo Spraw Zagranicznych uznało, że warto promować Polskę wśród naszych młodych rodaków żyjących na emigracji. W tym celu zamówiono aplikację, która ma uczyć i bawić. Jest Mikołaj Kopernik, Wanda Rutkiewicz, a na polskiej wsi… „śmierdzący chłop” i „pierdząca baba”.

Autorami multimedialnej aplikacji jest Fundacja Rodzice Przyszłości, do której partnerów należy m. in. Rzecznik Praw Dziecka oraz Kancelaria Prezydenta. Stworzenie takiej aplikacji, argumentują chęcią przybliżania dzieciom w wesołej formie dokonania ważnych Polaków, chęcią inspirowania Polską i nowym wymiarem Edukacji Kulturowej. Reklamowanie Polski „śmierdzącym chłopem” i „pierdzącą babą” autorzy tłumaczą tym że…

Wszystko, co związane z kupą, bekaniem i pierdzeniem bawi dzieci. Dzięki temu chcą się uczyć.

MSZ przeznaczyło na ten cel 42 000 złotych. Autorom pozostaje pogratulować szerokich horyzontów, w obrębie których polska wieś ogranicza się do chamstwa i smrodu.