W poniedziałek prezydent Rosji Władimir Putin zatwierdził poprawki do ustawy „O reklamie”, zgodnie z którą emisja reklam będzie zakazana na antenie stacji, które są dostępne w sieciach kablowych, w formie szyfrowanej z satelity, jak i na kanałach nadawanych w Internecie.

Foto: Lars Plougmann/Flickr

Poprawki przegłosowały na początku lipca Duma Państwowa i Rada Federacji. Jak wynika z analiz rosyjskiego regulatora Roskomnadzor, zmiany obejmą 1400 stacji. Nowe brzmienie ustawy wchodzi w życie 1 stycznia 2015 roku.

Przeciwko tym zmianom wystąpiła już Prezydencka Rada Praw Człowieka. Według jej opinii, poprawki zmonopolizują rynek reklamy telewizyjnej i pociągną za sobą nie tylko wzrost abonamentu, ale też zamknięcie wielu kanałów telewizyjnych. Z drugiej strony od dawna widzowie w wielu krajach, m.in. w Polsce, narzekająna emisję reklam w stacjach płatnych – wychodzą z założenia, że skoro płacą za dany kanał to nie powinien on jeszcze dodatkowo zarabiać na emisji reklam. W związku z tym niektóre kanały telewizyjne rezygnują z emisji reklam, czerpiąc zyski z obecności w najdroższych pakietach platform cyfrowych i kablówek.

na podstawie: satkurier.pl