MSZNa początku listopada 2014 roku, MSZ zaprezentowało filmik promujący Polskę za granicą. Trwał on 60 sekund, a wydano na niego 1,4 miliona złotych. Co ciekawe, na razie emitowany był jedynie w telewizji czarnogórskiej.

Tytuł filmiku, to Polska. Gdzie dzieje się niemożliwe. Jego założeniem jest promocja Polski wśród obcokrajowców. Prezentowana jest m.in PGE Arena, rondo de Gaulle’a w Warszawie, Kraków czy Tatry. To właśnie w tym filmiku, „wymazano” krzyż z Giewontu co wzbudziło liczne protesty.

Kampania promocyjna, miała ruszyć na początku 2015 roku ale do dziś film był pokazywany jedynie w Czarnogórze co kosztowało 4,6 tys. euro.

Spot będzie emitowany za pośrednictwem placówek w lokalnych telewizjach. Dokładny termin i czas emisji będzie uzależniony od indywidualnych umów zawieranych z poszczególnymi nadawcami. Spot będzie również szeroko rozpowszechniany za pomocą internetu. Miał już premierę na stronie www.polska.pl. Pragniemy podkreślić, że ze względu na swój uniwersalny charakter spot będzie mógł być wykorzystywany również później, w zależności od potrzeb – informuje biuro rzecznika prasowego MSZ.

Na razie wygląda na to, że najpierw wydano ponad milion złotych a teraz dopiero szuka się „rynku zbytu”.

źródło: niezalezna.pl