Dziś światem rządzi internet. To tu większość osób posiadających działalność przeprowadza swoje kampanie marketingowe – w końcu przeciętny internauta spędza w sieci przynajmniej godzinę dziennie.

Pozycjonowanie to jedna z najważniejszych strategii, której celem jest wybicie strony w wirtualne przestworza, aby ukazywała się wyżej na liście wyników. Niestety nie jest to takie łatwe, a mitów w sieci pełno. Jak odróżnić fakty od internetowych przekłamań?

Metody pozycjonowania są ponadczasowe

Mit. Nie istnieje jedna strategia pozycjonowania, która sprawdzi się w przypadku każdej działalności. To nieustannie zmieniająca się dziedzina, która wymaga aktualizowania. Kiedyś na przykład wystarczyło napakować tekst słowami kluczowymi bez względu na to, czy zdanie miało sens, czy nie. Dziś taka praktyka to wirtualny strzał w kolano, po którym ciężko się podnieść.

Pozycja w Google jest stała

Mit. Bycie na wyszukiwarkowym szczycie wcale nie oznacza, że nie można z niego spaść. Można. I to bardzo łatwo, a upadek będzie bolesny. “Dlatego tak ważne jest nieustanne monitorowanie sytuacji i wdrażanie nowych strategii” – radzi ekspert z agencji MiroMind. Pozycjonowanie to działania długoterminowe i klient musi się uzbroić w cierpliwość, aby zobaczyć pierwsze efekty. To trudny orzech do zgryzienia, a pomocy lepiej szukać u profesjonalistów.

Najważniejszy jest tekst

Fakt. Robot Google w pierwszej kolejności sczytuje treść strony, która następnie przetwarzana jest przez algorytmy. Pominięcie tego kroku, czyli optymalizacji witryny pod kątem SEO jest ogromnym błędem. Żadne pozycjonowanie nie pomoże, jeśli tekst nie będzie przyjazny wyszukiwarkom. Dlatego w pierwszej kolejności należy skupić się na zawartości merytorycznej, a dopiero potem zabrać się za pozycjonowanie.

Teksty muszą być unikatowe

Jeśli jesteśmy już w temacie SEO, to trzeba wspomnieć o oryginalności tekstów na stronie. Treści, które nie zostały skopiowane, wnoszą wartość dodatnią i pozytywnie wpływają na pozycjonowanie. Nie mogą być jednak napakowane słowami kluczowymi, algorytmy Google są na tym punkcie przeczulone. Tekst musi być odpowiednio zoptymalizowany i przede wszystkim atrakcyjny dla odbiorcy.

Czas ładowania strony ma znaczenie

Fakt. Wczytywanie się strony jest niezwykle istotne. Te, które ładują się szybko, pozytywnie wpływają na pozycję w wyszukiwarce. W jaki sposób? Osoby odwiedzające stronę, która bardzo wolno się wczytuje, opuszczają ją zniecierpliwieni. W rezultacie jej pozycja spada. Google umożliwia sprawdzenie szybkości witryny, wystarczy zalogować się na swoje konto Analytics i postępować zgodnie z instrukcjami.

SEO, czyli pozycjonowanie

Mit. Wiele osób uważa, że optymalizacja i pozycjonowanie to po prostu synonimy. Obie strategie obejmują działania związane ze zwiększeniem popularności strony w sieci, ale terminów tych nie można stosować zamiennie.

SEO to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ma na celu uatrakcyjnić stronę tak, aby jej treść spodobała się algorytmom Google. Pozycjonowanie natomiast to działania promujące, które obejmują budowanie linków, content marketing, a także SEO. Jego zadaniem jest podniesienie pozycji strony.

Katalogowanie ma duże znaczenie

Fakt. Katalogowanie to jedna ze strategii, którą warto wdrożyć. Kiedyś była jedyną możliwością na wypozycjonowanie strony, dziś trzeba na nie uważać. Wiele katalogów w sieci nie nadaje się do użycia, część zostaje po jakimś czasie usunięta, zdarzają się także darmowe (tych lepiej unikać). Dlatego bardzo ważne jest przeprowadzenie katalogowania w sposób przemyślany i ostrożny. Zła strategia tylko zaszkodzi.

Pozycję można kupić

Mit. Gdyby Google umożliwiało takie działania, zarówno, SEO, jak i pozycjonowanie nie miałyby najmniejszego sensu. Małe firmy nie byłyby w stanie się wybić, a na pierwszej stronie w wyszukiwarce pojawiałyby się tylko giganty z danej branży. Można jednak zainwestować w linki sponsorowane, które potrafią w bardzo szybkim czasie wznieść witrynę na wyżyny.

Pozycjonowanie to sztuka i rzemiosło w jednym. Aby witryna pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, potrzeba czasu, wiedzy i umiejętności. To działania długoterminowe, które bardzo łatwo może zniweczyć nieumiejętnością i niekompetencją, a stąd już prosta droga do drastycznego spadku pozycji.

 

 

Źródło: Artykuł partnerski