Polski obuwniczy gigant, czyli firma CCC, ma zamiar zamknąć sklepy z najniższą rentownością. CCC zamknie nawet sto sklepów. Większość z nich znajduje się poza granicami naszego kraju, jednak część z nich jest także w Polsce. Okazuje się jednak, iż najmniej rentownymi rynkami są Szwajcaria i Austria.

„Kryzysowa sytuacja jest dla nas katalizatorem głębokich i szybkich zmian. Robimy przegląd sklepów pod względem ich rentowności, zaczynając od najmniej rentownych rynków, jak Szwajcaria, Austria. Tam sklepów do zamknięcia zdiagnozowaliśmy najwięcej. Myślę jednak, że nie będzie rynku, gdzie nie zamkniemy sklepów, zwłaszcza tych, które były nierentowne lub przestaną przynosić zysk” – powiedział PAP Biznes prezes giganta obuwniczego Marcin Czyczerski.

W samej Szwajcarii może zostać zamkniętych kilkadziesiąt sklepów. „Idziemy drogą ku zamykaniu sklepów, które albo nie pasują nam koncepcyjnie, albo są nierentowne. To wysokie kilkadziesiąt sklepów w Szwajcarii. W najbliższych miesiącach będziemy rozstrzygać co dokładnie stanie się z tym rynkiem. Niemniej jednak absolutnie nie akceptujemy w grupie aktywów, które są nierentowne, zwłaszcza jeśli nie są kluczowe dla naszej strategii” – powiedział Marcin Czyczerski.

Prezes Czyczerski podkreśla, iż firma już w pierwszym kwartale tego roku zaczęła zamykać najmniej opłacalne placówki. Koronawirus upewnił firmę, że niektóre z placówek zwyczajnie nie przynoszą im korzyści, dlatego CCC zamknie nawet sto sklepów w Polsce i za granicą. „Przed nami nowa normalność, rozwój e-commerce i rozwiązań omnichannel jest faktem, a za sprawą kryzysu dzieje się to jeszcze szybciej” – dodał prezes.

Straty poniesione przez CCC

Obecnie firma CCC znajduje się w większości europejskich krajów, takich jak Czechy, Węgry, Słowacja, Francja, Rumunia, Szwajcaria, Włochy i wiele innych. Swoje sklepy posiadają również na Białorusi, Ukrainie czy w Rosji. Gigant znajduje się również na takich rynkach jak Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman czy Katar. W marcu 2020 roku akcje firmy spadły o 20%. CCC swoje sklepy lokuje głównie w galeriach handlowych, które w związku z pandemią zostały zamknięte. Wartość rynkowa CCC to obecnie ponad 1,2 mld złotych, podczas gdy na koniec roku 2017 było to 11,7 mld złotych. CCC nie jest w stanie oszacować pełnych skutków pandemii na wyniki finansowe. Spółka wskazuje, że dynamicznie rozwija sprzedaż w kanałach e-commerce. W roku 2019 ten kanał sprzedaży odpowiadał za 25% przychodów, natomiast w marcu 2020 roku już za blisko 45%.

 

 

Przeczytaj o wznowieniu lotów przez linie Ryanair tutaj: https://parezja.pl/ryanair-od-lipca-planuje-przywrocic-40-lotow-czy-polacy-w-tym-roku-poleca-na-zagraniczne-wakacje/

Foto: www.ccc.eu