joga

Nie od dziś wiadomo, że joga ma cudowny wpływ na nasz organizm i humor. Chociaż na rozpoczęcie ćwiczeń decydują się najczęściej kobiety, nie brakuje także mężczyzn, którzy z jej pomocą polepszają swoją kondycję fizyczną. Każdy pretekst do ruszenia się z fotela jest dobry, ale dziś wymieniamy 5 najważniejszych powodów, żeby zaczynać od jogi każdy poranek.

1. Podczas ćwiczeń nasze ciało produkuje endorfiny

O endorfinach słyszeli już chyba wszyscy, ale większość z nas nie docenia ich wpływu na życie codzienne. Tzw. hormony szczęścia nie tylko sprawiają, że po wykonaniu pełnych łagodnych ruchów praktyk jogi czujemy chwilowy przypływ radości, ale też przyczyniają się do ogólnego polepszenia samopoczucia osoby ćwiczącej. Dzięki nim jesteśmy w stanie zredukować nasz poziom stresu, a także zwiększyć swoją odporność na ból. Właśnie dlatego lekka, rozluźniająca joga jest szczególnie polecana kobietom w ciąży, a także pracownikom korporacji, którzy żyją w ciągłym napięciu. Co ważne, endorfiny, w przeciwieństwie do środków przeciwbólowych, nie uzależniają. Dlatego walcząc z powracającymi migrenami, często lepiej zdecydować się na krótką poranną praktykę jogi, niż połykać kolejne tabletki.

2. Joga pomaga schudnąć

Chociaż pojedyncza praktyka nie sprawi, że zmieni się wygląd Waszego ciała, regularne ćwiczenia naprawdę mogą przyczynić się do zrzucenia paru zbędnych kilogramów. Warto zwrócić uwagę, że uprawianie power jogi przez pół godziny pozwala spalić nawet około 250 kcal. Ponadto znacząco zwiększa nasze zapotrzebowanie kaloryczne. W praktyce oznacza to, że wcale nie musimy ograniczać się do mikroskopijnych porcji i rezygnować z kolacji, aby osiągnąć upragnioną wagę. Wystarczy paręnaście minut jogi w ciągu dnia i możemy czuć się w swoim ciele dużo lepiej! Nie należy jednak zapominać, że jeśli chcemy znacząco schudnąć, a nie jedynie wymodelować sylwetkę, warto traktować te ćwiczenia jako dodatek do zrównoważonej diety i innych, bardziej wymagających treningów.

  • 3. Nie potrzebujesz żadnego drogiego sprzętu, aby zacząć ćwiczyć

    Często zwlekamy z wprowadzeniem do naszego życia regularnej aktywności fizycznej, ponieważ ogranicza nas budżet domowy. Karnety na siłownię i sprzęt do jazdy na nartach przecież nie są darmowe, a jeśli ćwiczymy poza domem, zwykle decydujemy się także na zakup drogiej odzieży sportowej. Niezaprzeczalnym plusem jogi jest to, że możemy ją praktykować w zaciszu swojego domu w starych legginsach i koszulce męża. Większość podstawowych ćwiczeń nie wymaga od nas szczególnych umiejętności i jesteśmy w stanie nauczyć się je wykonywać poprawnie bez pomocy instruktora Oczywiście z czasem warto spróbować także ćwiczeń w profesjonalnej szkole jogi, gdzie prowadzący zajęcia pokaże nam, jak wykonywać bardziej skomplikowane asany, ale na początek wystarczą filmiki z krótkimi informacjami na temat pozycji. Na YouTube znajdziemy wiele nagrań, pokazujących jak rozpocząć swoją przygodę z jogą. Jedynym potrzebnym do tego rodzaju ćwiczeń sprzętem jest oczywiście mata, ale ją zawsze możemy zastąpić dywanikiem albo kocem.

    4. Joga pomaga pozbyć się bólu kręgosłupa

    Chyba każdy z nas, bez względu na to, czy pracuje fizycznie, czy też spędza całe dnie za biurkiem w korporacji, zmagał się kiedyś z bólem kręgosłupa. Ta przypadłość często odbiera nam chęć do jakichkolwiek ćwiczeń i wyrabia w nas błędne przekonanie, że sport jest tylko dla ludzi młodych i zdrowych. Dzięki codziennej praktyce jogi jesteśmy w stanie zredukować, a czasem nawet pozbyć się tego problemu. Szczególnie warto zwrócić uwagę na pozycje, pozwalające rozluźnić odcinek szyjny kręgosłupa, a także wzmocnić plecy. Bez problemu można je znaleźć na YouTube, ale istnieją także aplikacje na telefon, w których możemy wyszukiwać konkretne ćwiczenia na interesujące nas partie ciała. Duża część z nich pomaga natychmiastowo rozluźnić nasze mięśnie i sprawić, że nasz kręgosłup od razu poczuje się lepiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.