Dziś w ramach przedświątecznych przygotowań mamy dla Was luźniejszy artykuł na podstawie badania preferencji konsumentów odnośnie…czekolady.

Wielu z nas często staje przed półką w sklepie i myśli nad tym którą czekoladę wybrać. Marek jest mnóstwo a wybór ogromny. Więc na co najczęściej decydują się Polacy?

Czekolada gorzka, mleczna, z bakaliami, z nadzieniem, biała…smaki i nadzienia można wymieniać niemal w nieskończoność. Firmy nieustannie prześcigają się w tworzeniu nowości, a konsumenci z chęcią próbują nowych wyrobów.

Według raportu przeprowadzonego przez KPMG ponad 90% Polaków kupuje słodycze i są one dla nich stałym elementem diety. Portal tylkofmcg.pl przeprowadził analizę która marka czekolady pojawia się najczęściej na mobilnych listach zakupowych. Z badań wynika, iż ponad 50 % Polaków sięga po…Milkę! Drugie miejsce na podium zajmuje marka Lotte Wedel, a następnie Lindt, Wawel, Ferrero, Nestle i inne.

Połowa Polaków przyznaje, że spożywa słodycze bez specjalnej okazji. Kobiety częściej sięgają po słodycze w celu poprawienia nastroju, mężczyźni natomiast traktują je jako przekąskę dodającą energii. Najczęściej sięgamy właśnie po czekoladę, następnie po wafelki, batoniki, ciastka z czekoladą, ciastka bez czekolady i na końcu po cukierki.

Jesień, zima, święta Bożego Narodzenia a także Wielkanoc to czas, gdy spożywamy najwięcej słodyczy. W okresie letnim natomiast ta tendencja spada. Według badań czekolada wpływa zbawiennie na poprawę pamięci o młodszych, a także u seniorów, dlatego nie powinno się unikać spożywania czekolady. Wręcz przeciwnie! Jest ona wręcz zalecana, należy jednak pamiętać o tym, że jest to wysokokaloryczna przekąska, więc chcąc zadbać o linię powinniśmy wybierać czekoladę gorzką.

 

 

Informacje na temat liczby rozwodów w Polsce: https://parezja.pl/czy-to-prawda-ze-liczba-rozwodow-rosnie/