foto: pixabay.com

Kolejny raz gdzieś na świecie używa się słów „polskie obozy koncentracyjne”. Tym razem takiej publikacji dokonał brytyjski dziennik internetowy „Independent”.

Stało się to w piątkowym artykule o śmierci w wieku 93 lat Ernsta Tremmela, byłego strażnika niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.

W tekście dwukrotnie pojawiło się sformułowanie „polskie obozy śmierci”. Na szczęście, dzięki szybkiej interwencji polskich dyplomatów, redakcja dziennika dokonała korekty.

Dziennikarze dodali na końcu artykułu informację o zmianie, przyznając, że sformułowanie „polski obóz śmierci” jest niepoprawne.

 

polskaniepodlegla.pl/mn

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.