Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w 2016 roku wśród dzienników ogólnopolskich największe straty odnotowała „Gazeta Wyborcza”, której czytelnictwo w perspektywie niecałej dekady spadło prawie o 70 procent.
Dane wskazują, że w 2007 r. „Gazeta Wyborcza” sprzedawała średnio 443 310 egzemplarzy dziennie. W roku 2016 było to zaledwie 140 662 sztuki. To dużo mniej niż w roku 2015 (158 382 egzemplarzy). Jak widać, Polacy szerokim łukiem omijają propagandę z ulicy Czerskiej.
Spadki zanotowała większość dzienników. Liderem pozostaje „Fakt” (281 242 egzemplarzy w 2016, to o 26 tysięcy gorszy wynik niż przed rokiem). Nieco mniejszy spadek zanotował „Super Express” (z 144 529 do 138 069). Jedynym dziennikiem, który odnotował wzrost jest „Gazeta Polska Codziennie”. W 2015 r. sprzedawała 19 072 egzemplarzy, w roku ubiegłym 20 023.
No, może nie będzie dla nich aż tak źle 🙂 ..
Dopóki drukują się na papierze, nadającym się na podpałkę w piecach 🙂 …
Tyle, że muszą się zdecydować (jak „rząd warszawski” – z podatkami..).
Czy PODNIEŚĆ cenę i.. jeszcze szybciej tracić klientów ?..
Czy też ZMNIEJSZYĆ cenę swego szmatławca, poprzez co – wspomniane zastosowanie w indywidualnym grzejnictwie węglowym przynajmniej nie spadnie, bo ubożejących Polaków będzie na tę podpałkę w dalszym ciągu stać ? 🙂 …