Dla wielu osób miał to być przełomowy moment, dzięki któremu osoby homoseksualne wyjdą z cienia. Jednak TVP zdecydowało, że reklama nie pojawi się na ich stacji. Tymczasem kanały takie jak TVN czy Polsat bez problemu zgodziły się na emisję nowej reklamy Durex. Spot zatytułowany „Głośni w łóżku” spotkał się z ogromną krytyką Polaków, którzy jasno mówią o tym, że propagowanie orientacji homoseksualnej nie powinno mieć miejsca w naszym kraju. Czy reklama jest naprawdę tak kontrowersyjna jak mówią?

TVP przeciw LGBT?

Powszechnie wiadomo, że osoby odmiennej orientacji nie są w Polsce traktowane z szacunkiem. W rzeczywistości ciężko jest nam zrozumieć homoseksualizm i obawiamy się nieznanego. Zgodnie z wychowaniem oraz religią prawdziwą rodzinę tworzy kobieta z mężczyzną, dlatego nie łatwo jest nam zaakceptować odmienność niektórych osób. TVP znana jako telewizja Prawa i Sprawiedliwości nie zgodziła się na reklamę w której uczestniczy para gejów. Nie jest to nic zadziwiającego, ponieważ partia nie popiera osób LGBT.

Szczegółową analizę przeprowadził portal wirtualnemedia.pl, który skontaktował się z biurem reklamy TVP. Stacja powołała się na jeden z ustępów artykułu 18. ustawy o radiofonii i telewizji. Zawarta jest w niej informacja o tym, że treści mogące mieć negatywny wpływ na rozwój małoletnich mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23:00 do 6:00. Zgodnie z informacją podaną przez stację widzowie skarżą się na zamieszczane treści intymne w spotach reklamowych. Ostatecznie dom mediowy poinformował, że nie zamierza zlecać kampanii.

[reklama_pozioma]

Kontrowersje budzi fakt, że w większości przypadków zlecający emisję wcześniej wysyłają nadawcom szczegółowe opisy. Na ich podstawie są negocjowane warunki i w razie konieczności mogą skrócić spot reklamowy o kontrowersyjne momenty lub przekleństwa. W tym przypadku stacja TVP takowych negocjacji nie podjęła, a od razu odrzuciła możliwość emisji reklamy.

Co zaprezentowano na reklamie?

Kampania Durex „Głośni w łóżku” ruszyła 7 czerwca, czyli w Międzynarodowy Dzień Seksu. Z tego względu powstała reklama mająca ukazać jak ważna jest rozmowa oraz zrozumienie potrzeb seksualnych drugiej osoby. W samej reklamie możemy zauważyć cztery pary rozmawiające o swoich preferencjach. Trzy z nich są heteronormatywne, jedna to para homoseksualistów. Geje, którzy postanowili włączyć się w kampanię to znani z sieci Jakub Kwieciński i Dawid Mycek. Mężczyźni uważają, że jest to przełomowy moment w życiu nie tylko osób homoseksualnych, ale całej społeczności LGBT. Pod koniec wpisu para zadaje retoryczne pytanie dotyczące tego, która ze stacji odmówiła emisji reklamy.

TVP jednak miało swoje powody. Z jednej strony na każdym kroku media trąbią o tolerancji i wspieraniu osób o innym kolorze skóry, religii czy orientacji. Z drugiej znowu reklama w której para gejów nie tylko przytula się, ale również jednoznacznie dotyka wywoła ogromne oburzenie i wyzwiska. Polska jest krajem w którym większość osób nie jest pozytywnie nastawiona do osób LGBT i w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Sprawdź koniecznie: