Stacja telewizyjna TVN przegrała sprawę w sądzie dotyczącą zmanipulowanego materiału wyemitowanego w czerwcu 2015 r. Sąd nakazał m.in. wystosowanie przeprosin do ofiary dziennikarskiej manipulacji w głównym wydaniu programu „Fakty”.

Materiał, o którym mowa, dotyczył komornika z Łukowa, który zajął wozy strażackie znajdujące się w warsztacie samochodowym, ponieważ mechanik miał długi. Jak mówił w trakcie rozprawy sędzia, telewizja przedstawiła komornika jako przygłupiego i pazernego na pieniądze funkcjonariusza, zaznaczając, że „nawet mało inteligentny komornik wie, że raczej wozy strażackie do mechanika nie należą”.

Telewizja przemilczała fakt, że dłużnik prowadził działalność gospodarczą o nazwie Prywatna Straż Pożarna i zajmował się sprzedażą używanych wozów strażackich. Działanie komornika przedstawione zostało w materiale jako przykład przekroczenia uprawnień, choć wszystko, co zrobił, było zgodne z prawem. W trakcie rozprawy sędzia przez 40 minut wyliczał błędy i manipulacje, które zawierał zaledwie dwuminutowy materiał zaprezentowany w „Faktach”.

TVN ma przeprosić ofiarę manipulacji w głównym wydaniu programu oraz na stronie internetowej stacji, a także wypłacić komornikowi 70 tys. zł odszkodowania. Wyrok nie jest prawomocny.

 

mn

1 KOMENTARZ

  1. Dawajcie godzinę emisji przeprosin albo róbcie nagranie. Nie mogę się doczekać tego widoku gdy tefauen przeprasza za swoją manipulację.

    0

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.