2 maja rusza happening przekraczający granice absurdu w którym pomaszeruje Prezydent RP Bronisław Komorowski, Adam Michnik, radiowa Trójka i uśmiechnięci Polacy czyli lemingi.  Główną „atrakcją” ma być orzeł wykonany z białej czekolady.
Zarząd Polskiego Radia zapowiedział „podjęcie stosownych kroków prawnych” z osób żartujących z czekoladowago orła, a Gazeta Wyborcza już wszczęła zaskakujące postępowanie w tej sprawie niczym CSI.

„Pod adresem akcji „Orzeł może” mnożą się nieprzychylne teksty w prawicowych serwisach. Na stronie internetowego Radia Wnet, którego prezesem i właścicielem jest Krzysztof Skowroński – prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich – zamieszczono grafikę, w centrum której znajduje się twarz prezydenta Bronisława Komorowskiego. Dookoła – obraźliwie przerobione logo Gazety Wyborczej  (słowo „gazeta” przerobione na „g…no”) i Trójki („trujka”). I napis: „Ożeł morze. Polaku, niebońć ponury. Zgul wonsy! Łep do gury!” – pisze wyborcza.pl

Prawnik gazety wyborczej, Piotr Rogowski, wie co z tym fantem zrobić.

„Analizując to w aspekcie prawa i dobrych obyczajów, mamy do czynienia z działaniem ewidentnie bezprawnym. Autorzy i wydawca tego materiału, dokonując ingerencji w prawnie chroniony znak towarowy zarejestrowanego tytułu prasowego, naruszają dobra osobiste firmy, czyli właściciela nazwy, w postaci jej dobrego imienia i rynkowej renomy”

Jakby atrakcji było mało każdy nowoczesny patriota powinien 2 maja w Święto Flagi Państwowej wypatrywać na niebie śmigłowców, zrzucających kolorowe ulotki zawierających „żartobliwe, patriotyczne wierszyki”.

Nowocześni patrioci ulotki zbiorą i będą je oddawać w specjalnie wyznaczonych punktach. W zamian otrzymają od organizatorów fantastyczne nagrody – różowe okulary, naklejki, szaliki aby było cieplej oraz kubki. Główna nagroda to zegarek dla osoby która zbierze najwięcej makulatury spadającej z nieba.

Zdjęcie: Trójka Polskie Radio