foto: flickr.com/photos/132130100@N02
foto: flickr.com/photos/132130100@N02

Przetarg ogłoszony przez Ministerstwo Środowiska na kampanię dotyczącą… czystego powietrza wygrało konsorcjum dwóch agencji: Profile i BringMore Advertising. Agencja Profile jest od lat blisko związana ze środowiskiem Platformy Obywatelskiej. Wszystko zostaje w rodzinie?

Kampania informacyjno-promocyjna ma pokazać, jak powietrze wpływa na zdrowie człowieka i stan środowiska. Działania reklamowe prowadzone będą w telewizji, radiu i Internecie – zaplanowany budżet to 3,5 miliona złotych!

Członkiem zarządu agencji Profile od 1994 r. jest Rafał Szymczak, były rzecznik ministra pracy z Unii Demokratycznej Jacka Kuronia, a od 1992 r. dobry znajomy Michała Boniego (dziś europosła, a wcześniej m.in. ministra administracji i cyfryzacji w rządzie Donalda Tuska). W 2011 r. „Newsweek” pisał:

„W 1997 r. wraz ze wspólnikami Michał Boni założył własny biznes – firmę Profile-Dialog, zajmującą się doradztwem personalnym. Firma była personalnie powiązana z agencją PR Profile – w obu udziałowcem był znajomy Boniego Rafał Szymczak, były rzecznik resortu pracy. Kiedy Boni był już ministrem w gabinecie Tuska, kontrowersje wzbudzało to, że agencja Profile dostawała rządowe kontrakty na kampanie promocyjne”.

Jak podaje portal press.pl agencja Profile wygrywała w przeszłości równie interesujące przetargi – np. w sierpniu 2014 r. na obsługę Punktu Informacyjnego Unii Europejskiej w Warszawie, zorganizowany przez Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Wartość kontraktu wyniosła ok. 300 tys. euro, czyli ponad 1,2 mln zł.

W marcu 2015 r. wygrała także przetarg na „opracowanie strategii i schematu komunikacji społecznej” oraz „projektu kampanii informacyjnej” dla PKW. Koszt realizacji zamówienia wyniósł niemal 600 tys. zł.

źródło: niezalezna.pl