Od 16 kwietnia 2020 roku w Polsce obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa w miejscach publicznych. Przez ten czas maseczki ochronne stały się nie tylko jednym z obowiązkowych elementów ubioru, ale także modnym dodatkiem do każdej stylizacji. Moda na maseczki ochronne rozkwita, a trendy kreują projektanci, gwiazdy i celebryci.

Jakie maseczki ochronne wybierają Polacy?

Od blisko miesiąca możemy obserwować na ulicach i w sklepach ludzi w maseczkach ochronnych. Przed wprowadzeniem przez polski rząd nakazu zakrywania ust i nosa w miejscach publicznych, nie były one zbyt popularne w naszym kraju. Jednak obecnie uległo to całkowitej zmianie. To właśnie widok osoby bez maseczki należy do rzadkości.

Większość Polaków wybiera maseczki bawełniane, które nadają się do wielokrotnego użytku. Jest to zdecydowanie bardziej ekologiczne rozwiązanie niż maseczki chirurgiczne. Z pewnością ich atutem jest również ogromny wybór wzorów i kolorów, w których występują. Wiele polskich marek (nie tylko modowych) zdecydowało się na wprowadzenie do swojej oferty maseczek w oryginalnym wzornictwie. Ich ceny zaczynają się już od kilkunastu złotych za sztukę. Takie maseczki ochronne produkują między innymi Greenpoint, Tailors Club, Gabriella czy Otulanki.

Maseczki na specjalną okazję

Moda na ozdobne maseczki ochronne przeniknęła nie tylko do życia codziennego, ale również do branży ślubnej. Projektanci oferują przyszłym pannom młodym maseczki pasujące do ich sukien. Niedawno taką informacją podzieliła się na swoim Instagramie Izabela Janachowska.

Celebrytka już od kilku lat związana jest z branżą ślubną. Początkowo zapowiedziała, że zaprojektowane przez nią maseczki będą wyłącznie dołączane do każdej zakupionej w jej salonie sukni. Jednak za namową swoich obserwatorów, postanowiła wprowadzić je do stałej sprzedaży. Panny młode mają do wyboru siedem wzorów ozdobnych maseczek. Niektóre z nich są wyszywane ozdobnymi kamieniami lub koronką. Koszt tego niezbędnego w czasach pandemii ślubnego dodatku wynosi 69 złotych.

Maseczki ochronne od znanych projektantów

Ozdobne maseczki na twarz były znane w świecie mody haute couture jeszcze przed pandemią koronawirusa. Podczas China Fashion Week w 2015 roku projektantka Masha Ma zaprezentowała kolekcję ubrań, którą uzupełniały biżuteryjne maski. Godnym uwagi jest także fakt, iż znane domy mody takie jak Fendi, Gucci czy Off-White już od kilku lat posiadają w swojej ofercie ozdobne maski. Za takie produkty trzeba zapłacić średnio kilkaset złotych.

Takie designerskie maseczki chętnie noszą gwiazdy z branży muzycznej. Przykładem może być wokalistka Billie Eilish. Podczas tegorocznego rozdania nagród Grammy nastolatka pokazała się w zielono-czarnym komplecie z dopasowaną do niego maseczką. Całą stylizację gwiazdy stworzył na specjalne zamówienie dom mody Gucci.