Dziś otwarcie sklepu internetowego nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednią platformę, wykupić domenę, a następnie założyć na niej sklep. Wszystko to wydaje się proste do momentu, kiedy trzeba zacząć sprzedawać. Stosując się do kilku ważnych zasad przed otwarciem e-sklepu będzie zdecydowanie łatwiej.

 

Wybierz odpowiednią dla siebie platformę

Dzisiaj na rynku mamy szeroki wybór platform dla sklepów internetowych. Większość z nich działa w systemie abonamentowym. Oznacza to, że płacimy stałą kwotę za możliwość utrzymywania swojego sklepu. Na początku musimy zdecydować, czy chcemy zapłacić za cały rok z góry, czy też rozliczać się miesięcznie. Zapłacenie całości prawdopodobnie da nam sporą zniżkę – nawet do kilkudziesięciu procent w skali roku. Z drugiej strony zakładając sklep nigdy nie mamy pewności, czy będzie on dochodowy. Zainwestowanie sporej kwoty może więc okazać się ryzykowne, zwłaszcza jeśli nie mamy do dyspozycji wysokiego budżetu. Dokonanie najpierw miesięcznej opłaty i sprawdzenie, jak w praktyce wygląda prowadzenie sklepu, a dopiero później zadecydowanie o jego dalszych losach może się okazać najrozsądniejszym wyborem.

Możemy też skorzystać z usług profesjonalistów. Warto poczytać o tym, jakie rozwiązania będą dla nas najbardziej korzystne: https://marketingibiznes.pl/category/e-commerce/

 

Regulamin to podstawa

Przy zakładaniu działalności w branży e-commerce koniecznie trzeba zadbać o regulamin sklepu internetowego. Niektóre platformy oferują gotowe rozwiązania, które mogą być przydatne zwłaszcza w początkowej fazie prowadzenia e-sklepu. Najlepiej jednak wynająć kancelarię prawną, która nie tylko przygotuje dla nas regulamin, ale także politykę prywatności. Od momentu wejścia w życie RODO istotne jest też dbanie o prywatność użytkowników korzystających z naszej platformy. Możemy poprosić kancelarię prawną o dostosowanie sklepu pod kątem RODO, co zapewni nam dodatkowe bezpieczeństwo pod względem prawnym.

 

Sprzedaż jest najważniejsza

Dla wielu osób posiadanie własnego e-sklepu to marzenie, które jest urzeczywistnieniem wolności i dobrobytu. Sądzą oni, że będąc właścicielem sklepu od razu uzyskuje się wysokie przychody. Nie chodzi jednak o to, by postawić sklep, który nie zarabia. Zakładamy go po to, by notować zyski.

Niestety rzeczywistość jest bardziej bezwzględna. Na początku trzeba zadowolić się mniejszą sprzedażą. W pierwszych tygodniach działalności już kilka sztuk dziennie będzie dobrym wynikiem i pozwoli na uzyskiwanie pierwszych przychodów. Te z kolei trzeba przeznaczyć na marketing. Bez tego ciężko nam będzie utrzymać sprzedaż na zadowalającym poziomie.

 

Zadbaj o pierwszych klientów

Na samym początku może nie być nam łatwo o pierwszych klientów. Warto więc zdobywać ich spośród swoich znajomych. Zamieszczenie ogłoszenia z oferowanymi przedmiotami na swoim prywatnym profilu zwiększy nasze szanse. Ludzie z reguły wolą kupować od osób, które znają. Jeśli posiadamy rozległą sieć znajomych – dobrze jest to wykorzystać! Nawet dalsi znajomi zakupią od nas produkty jeśli odpowiednio ich nimi zainteresujemy.

 

Dopracuj stronę sprzedażową

Trzeba oczywiście zadbać o to, by strona sprzedażowa była perfekcyjne dopracowana. Podstawą jest dobrze zrobiony opis produktu. Powinien on zawierać możliwie jak najwięcej szczegółów na temat tego, co oferujemy.

Większość sklepów internetowych wciąż popełnia te same błędy kopiując opisy z innych sklepów. Takie działania nie tylko znacznie utrudniają pozycjonowanie, ale przede wszystkim zniechęcają do zakupu. Widząc ten sam opis we wielu miejscach klient nie ma szansy dostrzec korzyści z kupienia produktu akurat w naszym sklepie. Przygotowanie całkowicie unikalnego opisu da nam sporą przewagę nad konkurencją.

 

Komunikacja z klientem poprzez Social Media

Dzisiaj niemal każda firma istniejąca na rynku posiada swoje profile w mediach społecznościowych. Jeszcze przed otwarciem naszego e-sklepu i my powinniśmy założyć mu profil na Facebooku. To portal, który gromadzi najwięcej użytkowników, dlatego stosunkowo łatwo jest pozyskać na nim klientów. Niezbędne będą do tego jednak ciekawe i angażujące dla użytkownika posty. Początkowo ich kreowanie może być dla nas trudne, dlatego dobrze jest zgłosić się do agencji zajmujących się między innymi prowadzeniem profili w mediach społecznościowych.

Na Facebooku klienci przeważnie nie oczekują bardzo rozbudowanych treści. Szukają tam raczej odrobiny rozrywki, dlatego publikowane wpisy powinny mieć luźniejszy charakter. Cenne dla nas posty, na przykład takie, które prowadzą do jednego ze sklepowych produktów warto dodatkowo promować przy użyciu płatnych reklam.

Poświęcając nieco czasu na lekturę wskazówek z branżowych stron z dziedziny e-commerce nabywamy niezwykle cenną wiedzę na temat marketingu internetowego. Przyda nam się ona podczas prowadzenia firmowych profili i zaowocuje dotarciem do większego grona klientów. Wiedzę na ten temat znajdziemy na przykład tutaj: https://marketingibiznes.pl/category/e-commerce/

 

Załóż firmowego bloga

Firmowy blog w przeciwieństwie do profilu w Social Media powinien zawierać bardziej rozbudowane treści. Wchodząc na niego użytkownik oczekuje cennych informacji oraz konkretnych porad. Zazwyczaj na ich czytanie poświęcić może więcej czasu, niż ma to miejsce na Facebooku. Z tego powodu należy pisać artykuły, które zapewnią czytelnikowi odpowiedzi na kluczowe pytania. Blog w sklepie internetowym pozytywnie wpływa także na jego pozycjonowanie. Niektóre wpisy mogą nawet dostać się na czołowe pozycje. Google również lepiej odbiera te strony, które są aktualizowane na bieżąco. Z tego powodu warto publikować nowe wpisy co najmniej raz w tygodniu.

 

 

Źródło: Artykuł partnerski