
Od 2014 roku zdrożeje „Gazeta Wyborcza”. Agorze nie pomagają reklamy spółek Skarbu Państwa, ani nawet zwolnienia pracowników, wydawca gazety odnotowuje coraz większe straty finansowe.
Oficjalnie Wyborcza podaje, że zwiększenie ceny o 30 groszy jest wynikiem planowanych „inwestycji w jakość i opiniotwórczość dziennika”
Jednak problem można było zaobserwować od dawna, gdyż coraz mniej osób kupuje„Gazetę Wyborczą” i nie pomagają już zwolnienia pracowników, ani najwięksi reklamodawcy jak – Rząd Platformy Obywatelskiej. Dla przykładu we wrześniu 2013 roku spadek sprzedaży zanotowano o 18,8 proc . w porównaniu z tym samym okresem w roku 2012.
Warto tutaj zaznaczyć, że spółka wydająca „Gazetę Wyborczą” w I połowie 2013r. zanotowała 0,8 mln zł straty netto w stosunku do 0,3 mln straty w tym samym okresie ubiegłego roku. W I półroczu 2013 roku przychody Agory wyniosły 533,7 mln zł – to 5,4 proc. mniej niż w roku 2012.
Na ten temat:
na podstawie: wirtualnemedia.pl/ niezalezna.pl