Foto: www.sindrom-down.ro

Kilka kanałów telewizyjnych we Francji otrzymało upomnienie za wyemitowanie spotu przedstawiającego szczęśliwą rodzinę, w której jest osoba chora na zespół Downa.

2,5-minutowy materiał został wyemitowany z okazji ONZ-owskiego dnia zespołu Downa. Spot powstał jako wyraz protestu przeciw dyskryminacji i stygmatyzowaniu ludzi chorych. Spot zaczyna się od pytania jednej z kobiet będącej w ciąży z dzieckiem, u którego wykryto zespół Downa: jak to narodzone dziecko będzie żyć? Na to pytanie odpowiedziały same osoby chore. Powiedziały, że życie z chorobą nie jest łatwe, ale może być szczęśliwe.

Ostrzeżenie kanałom telewizyjnym, które pokazały ten spot, dała Najwyższa Rada Audiowizualna we Francji. Urzędnicy stwierdzili, że spot był dwuznaczny, nie służył interesowi publicznemu oraz że nie budził powszechnego uznania wśród obywateli. Dodatkowym obciążeniem wg urzędników było to, że jednym z inicjatorów tego spotu była Fundacja Jérôme’a Lejeune’a, która walczy z aborcją. Ostatecznie kanały telewizyjne przedstawiające ten spot nie zostały ukarane, jednak dostały ostrzeżenie, by na przyszłość lepiej uważali na to, co emitują.

Na podstawie: naszdziennik.pl