Kolejny już raz krzyż na Giewoncie przeszkadza. Na okładce grudniowego miesięcznika „Welcome to Cracow & Małopolska” twórcy jak gdyby nigdy nic usunęli ten „kontrowersyjny” symbol.

 

fot. Tatromaniak.pl

Jak czytamy w serwisie Tatromaniak.pl – twórcy miesięcznika uznali , że krzyż nie pasuje im do strategii promocyjnej i lepiej go usunąć. Usunąć jeden z największych symboli Tatr i Zakopanego, który przez ponad sto lat na stałe wpisał się już w krajobraz Podhala i świadomość Polaków –

Taromaniak.pl  ocenia ocenia całą sytuacje : – miesięcznik, który w założeniu promować ma tożsamość kulturową danego regionu, usuwa jeden z jej największych symboli

Groteskowe w tym wszystkim jest to, że na okładce pojawiają się życzenia bożonarodzeniowe, które odnoszą się do chrześcijaństwa, jednocześnie zabrakło miejsca na jeden z symboli tej religii.

„Welcome to Cracow & Małopolska” to miesięcznik ukazujący się od 1992 roku.. Rozprowadzany jest bezpłatnie w hotelach i pensjonatach Zakopanego oraz Krakowa, na lotnisku Kraków-Balice, na lotniskach w Paryżu oraz Londynie, w galeriach, biurach podróży, restauracjach oraz targach turystycznych w całej Europie.

Po raz kolejny ze spotów lub materiałów promocyjnych znika symbolika religijna. Nie tak dawno pojawił się spot promujący Polsce za granicą, w którym również zabrakło miejsca dla krzyża na Giewoncie.

na podstawie tatromaniak.pl/fronda.pl