foto: MATERIAŁY INFORMACYJNE PARLAMENTARNEGO ZESPOŁU DS. OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA

Rząd Tuska wydał 124,6 mln zł publicznych pieniędzy na reklamy i ogłoszenia w mediach. Zdecydowaną większość otrzymały TVN i Wyborcza.

W roku 2012 TVN stał się liderem propagandy PO, za emitowanie rządowych spotów otrzymał aż 18,6 mln zł, więcej od TVP i Polsatu.

Gazeta Wyborcza w segmencie dzienników ogólnopolskich również jest liderem propagandy, dostała ponad połowę 5.9mln zł (51,6 proc.) wszystkich pieniędzy wydanych przez ministerstwa rządu na ogłoszenia i reklamy w ostatnich pięciu latach. 35% funduszy zostało przeznaczone na Rzeczpospolitą.

Dane pochodzą z raportu „Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 – 2012″ Członkowie zespołu ds. wolności słowa podkreślają, że dane, które zawarli w raporcie, dotyczą tylko wydatków samych ministerstw i że warto byłoby poszerzyć dane o jednostki im podległe.