foto: espensorvik (Flickr.com / CC 2.0)
foto: espensorvik (Flickr.com / CC 2.0)

Najpierw przymusowa opłata audio-wizualna, a teraz pół godziny reklam w ciągu jednej godziny emisji. Zmiany w ustawie o RTV przez Ministerstwo Kultury spowodują zniesienie limitu trwania czasu materiałów autopromocyjnych.

Według prawników mamy do czynienia z legislacyjnym bublem, natomiast zdaniem rzecznika TVP Jacka Rakowieckiego – z wyjątkowo rozsądnym projektem, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach. Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie, to nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny wyemitowała w sumie nawet pół godziny reklam i autopromocji. Kto na tym skorzysta najbardziej?

Prezes TVP Juliusz Braun liczył, iż z tytułu nowego podatku – jakim będzie opłata audiowizualna – telewizja publiczna otrzyma wsparcie rzędu 1,3 mld zł. Na publiczne radio ma iść kwota 663 mln zł. Łączne wpływy z nowego podatku mają wynieść 1,95 mld zł. Warto podkreślić, że przez wprowadzenie podatku audiowizualnego znacznie wzrosną obciążenia fiskalne Polaków.

na podstawie: bankier.pl /niewygodne.info.pl