Tuż przed świętami w sieci pojawił się nowy projekt pod nazwą NIVU. Postaramy się go tutaj krótko przedstawić.
Autorami projektu jest grupa młodych ludzi pochodzących głównie z wielkopolski i hiszpańskiej Andaluzji. Stworzyli oni stronę internetową prosperującą pod domeną http://nivu.pl. Strona ta a może trafniejsze byłoby określenie wyszukiwarka, bo tym w istocie jest nivu to spis portali i sklepów internetowych podzielone na odpowiednie kategorie i działy. Dodatkowo podział wzbogacony jest oceną i krótkim opisem każdej ze stron.
Podczas projektowania strony postawiono przede wszystkim na czytelny i prosty wygląd, co jest bardzo dużym plusem wyszukiwarki. Poza prostym wyglądem wszystkie inne funkcje zostały w pełni przystosowane pod wygodę użytkowników, jak na przykład możliwość dodawania komentarzy, która nie wymaga rejestrowania się na stronie a nawet podawania jakichkolwiek danych w tym adresu e-mail. Na stronie próżno również szukać jakichkolwiek reklam i innych denerwujących obrazków. To wszystko czyni portal bardzo przejrzystym i wygodnym w użyciu.
Jednak jak dotąd najbardziej rozpoznawalnym elementem projektu nie jest wyszukiwarka a koszulki. Zastanawiające prawda? Jak to koszulki, rodzi się pytanie w głowach wielu czytelników. Odpowiedź jest jednak prosta aczkolwiek nietypowa. Równocześnie z wyszukiwarką rozpoczęła się sprzedaż koszulek z logiem projektu. Co niezwykłego jest w tych koszulkach? Z wyglądu nie różnią się bardzo od innych materiałowych T-shirtów jednak z przeznaczenia różnią się i to bardzo. Posiadając wspomnianą koszulkę możemy za darmo odwiedzać liczne kluby w całym kraju a nawet poza granicami.
Jak to zostało zorganizowane od strony współpracy na linii projekt-klub? Po tą odpowiedź udaliśmy się do jednego z twórców.
„nasza współpraca z klubami polega na dogadaniu się w kwestii darmowych wejść dla posiadaczy koszulek. Jak udało nam się dowieść osoby wchodzące za darmo na imprezę, która zazwyczaj kosztowałaby ich kilkadziesiąt złoty są bardziej skłonne do wydawania pieniędzy na drinki, przekąski czy też innego rodzaju „atrakcje” związane z zabawą w klubie, kierując się myślą: skoro zaoszczędziłem na wejściówce to poszaleję przy barze. Tak właśnie jest w istocie a chyba każdy wie jak trudno powstrzymać się od każdego następnego napoju procentowego. Kluby dzięki temu nic nie tracą a wręcz niejednokrotnie notują zysk. Poza tym dla klubu będzie to spora reklama, jeśli ktoś umieści w publicznym miejscu jego nazwę.”
Fragment wywiadu z Dawidem Moiszczerem
Koszulki mają oszałamiające wzięcie, pierwsza partia rozeszła się w niecałe 7 minut i bezustannie napływają pytania o możliwość kupna następnych koszulek. Dawid podczas wywiadu wspomniał żartem: „a może będzie trzeba mocno podnieść cenę jednego egzemplarza, to trochę uspokoi rozszalałych imprezowiczów.” Mając na uwadze zbliżający się właśnie okres karnawałowy można powiedzieć, że koszulki w idealnym czasie trafiły na rynek. Z Dawidem rozmawialiśmy na wiele tematów a już niedługo będziemy publikować kolejne otrzymane informacje.
Cały projekt zyskał już spore zainteresowanie inwestorów z całego kraju a nawet z poza obszaru Polski. Jednak jak utrzymują główni właściciele, dla których ten projekt nie jest pierwszym wspólnym działaniem: w najbliższym czasie nivu nie zmieni właściciela.
Wszystkie informacje pochodzą ze stron:
-nivu.pl
-wmeritum.pl
-Fora społecznościowe
-Informacje zdobyte prywatnie
Oraz fragment wywiadu z Dawidem Moiszczerem