Dane finansowe z I kwartału roku 2016 są dramatyczne dla wydawcy m.in. „Gazety Wyborczej” – Agory. Spółka zanotowała stratę 5,6 mln zł netto.

Jak informuje branżowy portal wirtualnemedia.pl Agora w I kwartale 2016 roku odnotowała wzrost wpływów o 2% (do 288,5 mln zł), ale jednocześnie spółka „zanotowała spadek wpływów w segmentach prasy i druku oraz wzrosty w segmentach kinowym, internetowym, radiowym i reklamy zewnętrznej”.

Jak podają dziennikarze Wirtualnych Mediów, wzrosły wpływy ze sprzedaży usług reklamowych i ze sprzedaży biletów kinowych. To jedyne dobre informacje dla właścicieli „Agory”.

Dla odmiany o 7,7% zmalały przychody ze sprzedaży tytułów prasowych, książek i płyt, o 5,4% zmalały przychody z usług poligraficznych, a o 6,3% przychody z pozostałej sprzedaży.

Co ważne, w tym roku wzrosły również koszty operacyjne netto Grupy Agora, koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników, a poza tym na koniec pierwszego kwartału br. zatrudnienie etatowe w firmie wynosiło 3 021 etatów i było o 23 etaty niższe niż rok wcześniej.

W analogicznym okresie przed rokiem „Agora” odnotowała zysk ponad milion złotych.