Kosmetyki koreańskie szturmem wdarły się na Polski i Europejski rynek beauty.  Jednym z powodów był fenomenalny sukces książki Charlotte Cho „Sekrety urody Koreanek” sprzedanej w milionowym nakładzie. Czy azjatyckie produkty oferowane w tradycyjnych drogeriach to dobry wybór? Jak wybrać najlepsze produkty do pielęgnacji azjatyckiej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Przegląd polskiego rynku

Kosmetyki azjatyckie znajdziecie praktycznie w każdej drogerii nawet tej osiedlowej. Wynika to nie tylko z ich popularności ale z faktu, że to po prostu dobre produkty. Koreańska pielęgnacja ma bardzo długą tradycję i przez lata wypracowany został jej skuteczny model. Liczba producentów koreańskich kosmetyków jest kilkukrotnie większa niż w Polsce. Wymusza to wysoką konkurencję oraz szeroki wybór produktów. Jakie produkty wybierają więc czołowi gracze Polskiego rynku detalicznego? Niewątpliwie duża rolę odgrywa dla nich jakość produktów. Niemniej jednak biznes rządzi się swoimi prawami i musi być opłacalny dlatego podobną rolę będzie odgrywała również cena. Odpowiadając sobie na pytanie, który producent może zaoferować produkty odpowiedniej jakości w niskiej cenie? Odpowiedź jest prosta firmy o dużej zdolności produkcyjnej. Będą to duże przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji w Korei.

W związku z czym można stwierdzić, że w większości na rynek Polski trafiają kosmetyki koreańskie dobrej jakości od czołowych producentów produkowane masowo.  Takie właśnie znajdziemy w czołowych drogeriach niezależnie od ich ceny. Nie oznacza to, że jest to zły wybór są to dobre produkty. Jednak jeśli szukamy czegoś wyjątkowego to nie będzie to co rynek azjatycki ma najlepszego do zaoferowania.

Jaka jest więc alternatywa?

Koreańskie kosmetyki ekskluzywne często produkowane są przez małe przedsiębiorstwa w ograniczonych ilościach. Ograniczony zasięg marketingu i bariera wejścia do dużych sieci powoduje mniejszą dostępność takich produktów. Między innymi dlatego nie znajdziemy ich w dużych sieciach drogeryjnych. Alternatywą mogą być perfumerie niszowe lub sklepy internetowe.  W przypadku tych pierwszych zazwyczaj są to produkty o bardzo wysokich cenach oraz równie wysokiej jakości.

Na rynku kosmetyków pojawiają się jednak nowe marki wprowadzane przez dystrybutorów kosmetyków azjatyckich. Warto zwrócić uwagę na kosmetyki z czynnikami wzrostu EGF oraz FGF, wąkrotą azjatycką, oczarem wirginijskim, olejem tamanu czy roślinnymi komórkami macierzystymi. Azja jest liderem w szukaniu innowacyjnych i skutecznych składników oraz rozwiązań.  Mniej znane marki są często produktami bardzo wysokiej jakości aspirującymi do miana kosmetyków luksusowych.

Wracając do alternatywnych miejsc, sprawdzając e-sklepy  należy wziąć pod uwagę model wysyłki. W niektórych z nich działa dropshipping  czyli dostawa bezpośrednio od producenta co oznacza dłuższy czas realizacji zamówienia oraz często wyższy koszt dostawy. Ciekawe portfolio produktów oferuje w swoim sklepie internetowym dystrybutor kosmetyków koreańskich 4 Seasons Beauty. W ofercie dominują marki premium skierowane do zamożniejszego klienta zarówno kobiet jak i mężczyzn. Wyraźny trend stanowią również kosmetyki wegańskie. Szybka i tania dostawa to dodatkowa zachęta. Więcej informacji znajdziecie na stronie firmy: https://4seasonsbeauty.pl/

 

Źródło: Artykuł partnerski