Agora i jej flagowy okręt „Gazeta Wyborcza” nie od dziś borykają się z potężnymi problemami. Michnik i jego ludzie postanowili więc rozpocząć kolejną batalię o pozyskanie nowego, chłonnego czytelnika.

Pojawiają się informacje, że serwis wyborcza.pl planuje uruchomienie sekcji o nazwie „Osiem dziewięć”. Sekcja ta miałaby „poszerzać debatę publicystyczną, głównie o młode pokolenie”. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że Michnik i jego ludzie przerażeni spadającym czytelnictwem „Wyborczej” planują złowić nowych zwolenników, a najłatwiej uczynić to w pokoleniu młodych, nieukształtowanych jeszcze osób.

W weekendowym wydaniu nowy projekt został zareklamowany następująco: magazyn, w którym wgryzamy się w zapierające dech w piersiach popieprzenie świata pod koniec drugiej dekady XXI wieku.

Jeden z odpowiedzialnych za „Osiem dziewięć”, redaktor Skarżyński zapowiada, że do współpracy zaproszeni zostaną m.in. autorzy „Krytyki Politycznej”, „Kontaktu” czy eksperci z zagranicy.