Największe stacje telewizyjne w Polsce tracą oglądalność. I trudno tłumaczyć to tylko okresem wakacyjnym, bo niechlubne statystyki są rekordowe.
W wakacje padł rekord niskiej oglądalności największych stacji telewizyjnych w Polsce. Łączny udział w rynku TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN spadł aż o 39,5 proc.
Skąd tak drastyczny spadek oglądalności tych stacji? Eksperci oceniają, że widzowie coraz częściej wybierają kanały tematyczne. Negatywny wpływ na oglądalność wielkich stacji telewizyjnych mogła mieć również cyfryzacja. Dzięki niej widzowie mają 19 darmowych kanałów naziemnych.
Według szacunków ekspertów oglądalność „wielkiej czwórki” będzie w kolejnych latach spadać. – Trudno powiedzieć, gdzie jest dno, ale mówiłbym o udziale jednocyfrowym dla każdej z czterech ogólnopolskich anten – ocenił Adrian Kawecki z domu mediowego MEC.
na podstawie: pch24.pl