Kłamstwo nie popłaca. To powiedzenie sprawdza się w przypadku „Gazety Wyborczej”, która od dłuższego czasu konsekwentnie chyli się ku upadkowi.

W marcu 2017 roku liderem pod względem średniej sprzedaży wśród ogólnopolskich dzienników był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”. Największe spadki zanotowała „Rzeczpospolita” oraz „Gazeta Wyborcza”.

Średni wynik dziennika kierowanego przez Adama Michnika spadł prawie o 20% – dokładnie o 19,63%. Obecnie jego sprzedaż sytuuje się na poziomie 117 100 egzemplarzy.

Dziennikarze portalu Wirtualnemedia.pl informują, że już po raz szósty z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż niż „Gazeta Wyborcza” – w marcu przewaga pomiędzy tymi tytułami wyniosła 15 995 egz.

W połowie października 2016 roku podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków. Ponadto w czwartym kwartale 2016 roku w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu „GW” – czytamy na Wirtualnemedia.pl.